Een Inukshuk staat voor innerlijke kracht, leiderschap en motivatie.

Privé Yoga

Een privé yogales is een cadeau en een investering in jezelf. Er is alle ruimte voor persoonlijke begeleiding en aangepaste houdingen op basis van jouw behoeften en energie niveau op dat moment.

Privé Yoga is een prachtige manier om jezelf de aandacht te geven die je nodig hebt bij kwesties die je tegenkomt in je yoga beoefening en je dagelijks leven. Maar ook wanneer je verdieping wilt of extra aandacht wilt voor een specifiek thema (Burn-Out, spanning, stress, ademproblemen, Fibromyalgie, blessure, rugklachten ed).

Individueel gaan we aan de slag met wat jij belangrijk vindt en wat jij nodig hebt. Dit is mogelijk bij mij in de studio of buiten in de natuur. Er is ook tijd voor vragen en je krijgt oefeningen mee zodat je ook thuis kunt oefenen.

Ik zorg voor een veilige en plezierige sfeer waardoor je opgeladen en volledig tot rust komt. 

 

Verminder stress en onrust met een goede ademhaling

Ademhalen! We doen het onbewust en automatisch. Stress heeft een directe invloed op je ademhaling. Door stress adem je te snel, ook in ruststand. Als dit lang aanhoudt, dan brengt het ook geestelijke onrust, spanning in de spieren (verkramping) en zelf chronische hyperventilatie met zich mee. De ademhaling is een van de beste manieren om stress en onrust te verminderen. Adem je rustig en laag dan geef je je zenuwstelsel een seintje dat het tijd is om te ontspannen. EN DIT IS WAT WE WILLEN! Je leert door middel van adem– en ontspanningsoefeningen controle te krijgen over je adem en stress. Hierdoor leer je je lichaam tot rust te brengen en pak je de negatieve gevolgen van stress en hyperventilatie aan. Dit zorgt dat je minder gestrest en meer ontspannen wordt en je je energieker voelt.

Stress Release en Psoas Stress Release

Met de Stress Release wordt diepzittende langdurige spanning uit het hele lichaam vrijgemaakt. Als er spanning wordt vrijgemaakt in het lichaam, registreren de hersenen een daling van pijnsignalen en produceren zij nieuwe hormonen voor ontspanning en welbehagen. Hierdoor ontstaat er weer meer ruimte, veerkracht en flexibiliteit in je lichaam en in je mind. Dit zorgt dat je je emoties tot rust brengt, je minder gestrest en meer ontspannen wordt,minder fysieke klachten hebt en je je energieker voelt.

De psoas (de spier van de ziel) is de grootste spier die reageert (aanspant) bij gevaar of stress. Die diepe spanning en emoties worden opgeslagen in de Psoas waardoor deze verkort, taai wordt en op den duur uitgeput raakt. Als we die spanning en emoties ongemerkt blijven vasthouden, dan kan het lichaam de natuurlijke uitlijning en balans verliezen. De omliggende spieren in de onderrug, bekkenbodem en middenrif harder moeten werken om het lichaam in evenwicht te houden. Dit kan gevolgen hebben voor je houding, voor je ademhaling, spijsvertering en gevoel van gemak. Belangrijk is dus dat de psoas niet te kort wordt maar lengte heeft en soepel is.

Door de psoas te bevrijden van spanning en ruimte te creëren maak je de weg weer vrij naar een natuurlijke, ontspannen houding, ademhaling en je voelt je beter.